Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12512/117056
Options
Dismenorėjos paplitimas tarp Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Medicinos fakulteto studenčių bei sąsaja su studijų kokybe = : Prevalence of dysmenorrhea and connection with study quality among medicine students of Lithuanian University of Health And Sciences / Sandra Jokubauskaitė, Aistė Jankevičiūtė, Rūta Minelgienė
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
Dismenorėjos paplitimas tarp Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Medicinos fakulteto studenčių bei sąsaja su studijų kokybe = : Prevalence of dysmenorrhea and connection with study quality among medicine students of Lithuanian University of Health And Sciences / Sandra Jokubauskaitė, Aistė Jankevičiūtė, Rūta Minelgienė
Extent
p. 164-169.
Is part of
Lietuvos bendrosios praktikos gydytojas. Kaunas : Vitae Litera, 2023, t. 27, Nr. 3.
Version
Originalus / Original
Description
Moksliniai darbai
Field of Science
Abstract
Tyrimo tikslas. Įvertinti dismenorėjos paplitimą tarp Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademijos Medicinos fakulteto studenčių ir nustatyti jos poveikį studijų kokybei. Metodai. Atliktas momentinis-kiekybinis neatsitiktinės atrankos tyrimas, kurio instrumentas - internetinė 10 klausimų anoniminė apklausa. Tirtas dismenorėjos paplitimas, simptomai bei sąsaja su studijų kokybe. Iš viso tyrime dalyvavo 249 merginos, studijuojančios mediciną lietuvių kalba Lietuvos sveikatos mokslų universitete. Duomenų analizė atlikta naudojant „IBM SPSS“ statistinį duomenų analizės paketą. Duomenims analizuoti taikyti Kolmogorovo-Smirnovo testas, z ir chi kvadrato (X2) kriterijai, Spirmeno koreliacijos koeficientas. Sąsajos ir rezultatai laikomi statistiškai reikšmingais, kai p < 0,05. Tyrimo rezultatai. Dismenorėja serga 88,4 proc. studenčių, iš kurių 10,8 proc. serga antrine dismenorėja. Su dismenorėja pasireiškiantys simptomai: padidėjęs jautrumas arba emocionalumas (75,5 proc.), krūtų skausmas (61,8 proc.), nuovargis (60,5 proc.), pilvo pūtimas (59,1 proc). Dismenorėja sergančios studentės dažniau pastebi dėmesio koncentracijos sutrikimus (X2- = 38,650, p < 0,01), praleidžia užsiėmimus (X2 = 12,381, p < 0,01), taip pat labiau mažėja jų pažymių vidurkiai (X2 = 21,687, p < 0,01), lyginant su merginomis, kurios neserga dismenorėja. Dismenorėja siejasi su visais studijų kokybę lemiančiais veiksniais: užsiėmimų praleidimu (r = 0,267, p < 0,01), pažymių vidurkiu (r = 0,269, p < 0,01), santykiais su kolegomis (r = 0,258, p < 0,01) ir dėmesio koncentracija (r = 0,378, p < 0,01). Tyrimo išvados. Dismenorėjos paplitimas tarp LSMU MA Medicinos fakulteto studenčių 88,4 proc. Dažniausi gretutiniai simptomai yra padidėjęs jautrumas arba emocionalumas, nuovargis, krūtų skausmai, pilvo pūtimas. Lyginant dismenorėja sergančias ir nesergančias studentes, mėnesinių skausmus patiriančios merginos dažniau praleidžia užsiėmimus, joms sunkiau susikoncentruoti ir labiau prastėja jų pažymių vidurkis. Dismenorėja siejasi su visais studijų kokybę lemiančiais veiksniais.
The objective of the study was to assess the prevalence of dysmenorrhea among female medical students at the Faculty of Medicine, Lithuanian University of Health Sciences, and identify its effect on academic performance. Methods. An instant quantitative non-randomised study was carried out using an online 10-question anonymous survey. The prevalence of dysmenorrhea, its symptoms, and relations with academic performance was assessed. Participants included 249 female medical students studying in Lithuanian language at the Lithuanian University of Health Sciences. Data analysis was carried out using the “IBM SPSS” statistical package. The Kolmogorov-Smirnov test, z and chi-square (X2) criteria, and Spearmans correlation coefficient were used to analyse the data. Associations and results are considered statistically significant when p < 0.05. Results. The prevalence of dysmenorrhea was 88.4%. Of these, 10.8% had secondary dysmenorrhea. Despite menstrual cramps, students also experienced sensitivity and mood swings (75.5%), breast tenderness (61.8%), fatigue (60.5%), and bloating (59.1%). Female students with dysmenorrhea were more likely to have concentration problems (X2= 38.650, p < 0.01), miss classes (X2 = 12.381, p < 0.01), and receive worse grades (X2 = 21.687, p < 0.01) than students who do not experience menstrual pain. Dysmenorrhea correlates with absenteeism (r = 0.267, p < 0.01), average grade (r = 0.269, p < 0.01), relationships with colleagues (r = 0.258, p < 0.01), and concentration (r = 0.378, p < 0.01). Conclusions. The prevalence of dysmenorrhea was 88.4% among female students at the Faculty of Medicine, Lithuanian University of I lealth Sciences. Sensitivity and mood swings, breast tenderness, fatigue, and bloating were the most frequent associated symptoms. Students with dysmenorrhea were more likely to have attention issues, miss classes, and receive lower grades than those without menstrual pain. Dysmenorrhea correlates with all determinants of the studying quality.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
ISSN (of the container)
1392-3218
Other Identifier(s)
(LSMU ALMA)991693787007106
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Bibliographic Details
28